У світі довкола нас немає нічого дивовижнішого і загадковішого за людський розум, інтелект, свідомість. Ідеальні, духовні явища становлять зміст свідомості. Вони знаходять свій вияв у мові і, головне, в діях, діяльності людини.
У кожному закладі освіти творчо організована методична робота, що сприяє професійному зростанню педагогів, стимулює їх до збагачення та ефективного використання професійних знань, допомагає аналізувати власну діяльність, самовдосконалюватися. У результаті маємо духовно розвинену особистість, творчих педагогів, які спрямовують зусилля на всебічний творчий розвиток особистості дитини.
Полтавщина має багаточисленну когорту талановитих педагогів – це професійні, творчі, креативні фахівці у своїх напрямах діяльності, педагогічну майстерність яких треба знати, досвід яких потрібно вивчати і використовувати в роботі.
Саме з метою підвищення професійного рівня педагогів, їх теоретичної та практичної підготовки, педагогічної майстерності та пропагування кращого досвіду роботи створюються та діють відповідно до Положення обласні методичні об'єднання. Також для координації науково-методичної, організаційної та практичної діяльності освітніх закладів області з питань здобуття вихованцями позашкільної освіти з напрямів розвитку духовності, культури, захисту моралі та формування здорового способу життя відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань і інтересів; забезпечення методичної підтримки керівника гуртка, формування його як особистості та як майстра педагогічної справи.
Обласні методичні об’єднання (далі – ОМО) педагогічних працівників закладів освіти за напрямами діяльності в нашому Центрі – це одна із форм групової науково-методичної та організаційної роботи, яка сприяє підвищенню рівня фахової майстерності педагогів.
ОМО створені та діють відповідно до Положення з метою підвищення професійного рівня педагогів, їх теоретичної та практичної підготовки,педагогічної майстерності та пропагування кращого досвіду роботи.
Основними завданнями ОМО є:
• створення умов для розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників закладів позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та загальної середньої освіти обласного підпорядкування, удосконалення форм і методів підвищення їх кваліфікації;
• організація постійного обміну педагогічним та методичним досвідом роботи на рівні області, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду роботи педагогів за напрямами діяльності;
• впровадження сучасних освітніх технологій, інтерактивних методів організації освітнього процесу;
• спільний пошук шляхів підвищення результативності роботи педагогів;
• пропаганда нових педагогічних ідей, їх творчий розвиток, впровадження перспективного педагогічного досвіду у практику;
• інноваційна діяльність, розробка та впровадження нових методик, педагогічних технологій, укладання збірок та навчально-методичних посібників з досвіду роботи.
Діяльність ОМО передбачає:
• моніторинг (відстеження) професійної діяльності педагогів – членів обласних методичних об’єднань;
• розробку рекомендацій щодо підвищення ефективності їх професійної діяльності.
Керівництво роботою ОМО здійснює голова, який(а) обирається з найбільш досвідчених, ініціативних та творчих педагогів, провідних фахівців шляхом відкритого голосування під час установчих або звітно-виборних засідань терміном на 2 роки та:
• визначає мету, завдання, зміст діяльності та пріоритетні напрями роботи ОМО;
• складає план роботи ОМО, здійснює контроль за його виконанням, узагальнює та аналізує матеріали по результатам проведення засідань;
• вивчає, узагальнює та впроваджує кращий педагогічний досвід, нові педагогічні технології;
• досліджує вплив методичної роботи на професійний ріст, творчу активність педагогів;
• надає доручення членам ОМО з питань підготовки матеріалів на засідання;
• проводить засідання ОМО;
• звітує про роботу ОМО на підсумковому засіданні.
Організаційний процес підготовки та проведення засідання ОМО здійснює координатор, який(а):
• спільно з головою планує роботу ОМО та складає програму засідання;
• проводить моніторинг проблемних та актуальних питань діяльності педагогічних працівників закладів освіти та надає голові ОМО пропозиції щодо розгляду їх на засіданнях;
• відповідає за ведення необхідної документації.
Засідання ОМО проводяться 1-3 рази протягом навчального року.
Сьогодні одним із основних напрямів діяльності працівників Центру є координація діяльності щодо підвищення фахового рівня педагогів закладів позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та загальної середньої освіти обласного підпорядкування. З цією метою в ОЦЕВУМі створені та діють 11 обласних методичних об’єднань педагогів.
ОМО |
Рік створення |
Координатор ОМО від ОЦЕВУМу |
Голова ОМО |
Директорів закладів позашкільної освіти |
2006 |
РЕЦЬ ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ
|
ЧЕРНОБЕЛЬ НАДІЯ ЛЕОНІДІВНА
|
---|---|---|---|
Педагогічних працівників організації навчально-методичної роботи у закладах позашкільної освіти |
2008 |
АРТЮХ СВІТЛАНА ІВАНІВНА
|
АРТЮХ СВІТЛАНА ІВАНІВНА
|
Заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти обласного підпорядкування |
2008 |
БОГУЦЬКА ІРИНА ПЕТРІВНА
|
МАЦИЦЬКА ОЛЕНА ВОЛОДИМИРІВНА
|
Організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності |
2016 |
ЗІРКА ЮЛІЯ СЕРГІЇВНА
|
ЗУБЕНКО CВІТЛАНА ВАСИЛІВНА
|
Організаторів роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку у закладах позашкільної освіти |
2017 |
ФЕДОРЕНКО ОКСАНА ОЛЕКСІЇВНА
|
ОЛЕКСІЄНКО ЛЮДМИЛА ВАЛЕРІЇВНА
|
Педагогів вокального та інструментального жанрів |
2006 |
СИНЯГІВСЬКА ІРИНА СЕРГІЇВНА
|
ПИСАРЕНКО ЛЮДМИЛА ВАСИЛІВНА
|
Педагогів хореографічного жанру |
2006 |
БОГУЦЬКА ІРИНА ПЕТРІВНА
|
ШВАЧКО ОЛЕНА ОЛЕГІВНА
|
Педагогів оригінального жанру (цирк, театр мод, чирлідинг) |
2007 |
СИНЯГІВСЬКА ІРИНА СЕРГІЇВНА
|
ГАЛКІН РУСЛАН ІВАНОВИЧ
|
Педагогів декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва |
2009 |
ФЕДОРЕНКО ОКСАНА ОЛЕКСІЇВНА
|
ГАВРИЛЕНКО ЛЮДМИЛА ІВАНІВНА
|
Педагогів театрального жанру |
2006 |
ЗІРКА ЮЛІЯ СЕРГІЇВНА
|
ЛАБЗОВА ЛАДА ЮРІЇВНА
|
Керівників літературних студій |
2011 |
ЛЕБІДЬ ЯНА ВОЛОДИМИРІВНА
|
АРТЕМЕНКО РАЇСА ІВАНІВНА
|
Керівників колективів естрадно-гумористичного жанру |
2008 |
РЕЦЬ ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ
|
ВАСИЛЬЄВ КОСТЯНТИН БРОНІСЛАВОВИЧ
|
У роботі ОМО беруть участь педагоги закладів освіти за напрямами роботи естетичного спрямування Полтавської області.
Зміст діяльності обласних методичних об’єднань має навчально-методичний характер, удосконалює професійну компетентність педагогічних працівників та підвищує ефективність освітнього процесу, чергуючи традиційні та нетрадиційні форми роботи. Крім вивчення нормативно-правової документації, тематичних оглядів літератури, доповідей, лекцій, проведення відкритих занять, виховних заходів застосовуються тренінги, ділові ігри, «мозкові штурми», майстер-класи, проводяться презентації узагальненого досвіду, «методичні педагогічні майстерні», «методичні вітальні» та інші. Останнім часом використовуються нові форми проведення у форматі онлайн. Адже,творчих, завзятих, креативних, талановитих, винахідливих педагогів не зупинити ніяким викликам у світі!